torsdag 11 april 2013

Recensioner - 2ndhandbutiker - Oskarshamn

Här finns Gröna Anna- porslin, burkar och Kosta Boda-skålar.
Figuriner hittar du ett hav av och så en liten klädavdelning.
 Hur fina är inte dessa, gamla pjäser så säg?! Skynda fynda!

Igår förstår ni slog jag något slags rekord i att seckisfynda snabbt. Jag knep nämligen tre seckisbutiker plus tre vanliga butiker och letade efter en fjärde seckisbutik, som jag tyvärr inte hittade, på mindre än en timme. Halleluja! Till den sista seckisaffären sprang jag och väl där hade jag mindre än tio minuter på mig men lyckades ändå fynda en klänning och en vintage-kuvertväska. Men så är jag ju ingen seckisamatör länge. I alla fall så kommer här några små recensioner av 2ndhandbutikerna som jag besökte. 

Shalom
Här hittar du i princip allt mellan himmel och jord. Prylarna är mycket välsorterade så det är lätt att hitta och gör hela butiken väl överskådlig. Det går lätt att hitta prylar från märken som Kosta Boda, Rörstrand och Höganäs. Butiken har också relativt mycket möbler och en mindre avdelning kläder. Det mesta i butiken är i fint skick och kanske är det därför priserna ligger lite högre än många andra secondhandbutiker men butiken är sannerligen väl värt ett besök eller flera trots priserna.

Röda Korset
Mellanstor, trång butik med mycket böcker men även med inredning, porslin, tyger, kläder och lite annat smått och gott. Inga möbler direkt. Men här går det dock fynda porslin från finare märken som Rosenthal för en mycket billig penning. Relativt fint skick på det mesta. Priserna ligger definitivt inom ramen för smartshopping, faktiskt billigare än många andra Röda Korset-butiker. Så butiken är väl värt ett besök.

Baltisk Boden
Liten butik men med stort urval av knappar, tråd och garn. Mycket inredning och porslin. Helt ok avdelning med kläder. I princip inga möbler men med bra priser och mycket trevlig personal.

Vad jag lyckades fynda? en klänning, en kuvertväska, ett par pumps, en vintagebrosch och två små smyckesfat från Rosenthal. Jag visar er inom kort. Om du också vill fynda så finns adresserna till butikerna här. Förresten är det någon som vet om jag missade någon 2ndhandbutik i Oskarshamn? Tell me.

Update! 

Jag fick ett tips om att man också kan fynda på miljögården i Oskarshamn där priserna är riktigt bra. Stor fyndvarning med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar