lördag 14 juni 2014

The fleamarket

 Liiite porslin.
 Liiite av varje.
Gamla skolplanscher.

Här kommer några bilder från dagen. Vi kom en halvtimme innan det började och var nästan sist men som tur var fanns det några platser kvar. Jag trodde verkligen inte det skulle vara så många försäljare den allra första gången för sommaren. Jag uppskattar att det var kring 70 försäljare allt som allt. Det kallar jag för en loppis det. Så fort den blev lite lugnare med folk fick mor klara sig själv för då kunde jag inte hålla mig längre utan gick själv en tur bland stånden. Och inte helt otippat blev det några fynd här och där. Men att ha på sig en stickad tröja från 60-talet, en vintageklänning och en sockerlåda i handen märkte jag kan vara livsfarligt i ett sådant här sammanhang. Alla ville prata och kommentera vilket jag tyckte var så kul men mor stackaren hon fick jobbar hårt själv lite väl länge. Det var verkligen härlig stämning på loppisen. Nästan allt vi sålde, sålde vi för mellan 5-20 kr men fick ihop bra med pengar i alla fall. Så himla kul. Jag längtar redan till nästa gång men när det blir vet jag inte än. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar