söndag 3 augusti 2014

China from Gustavsberg

Blått och vitt vilken hit!

Som bekant var jag på auktion igår och tvärdog när jag kom hem därav ingen bloggning igår. Auktionen var rolig då det fanns mycket fina prylar att buda på och som grädden på moset var en kollega till mig där vilket såklart gjorde det ännu roligare. Vi ropade in prylar om vart annat tills bilarna var fulla. I ärlighetens namn fanns det inte plats för en enda liten grej till i min bil. Det tog ett tag att få in allt men som tur var gick det till slut. Och som om det inte var nog så fyndade jag två urfina Gustavsbergstallrikar på en loppis på vägen hem. Det var kärlek vid första ögonkastet och inget att tveka på eftersom de bara kostade 5 pix styck. Annars misstänker jag att det kommit till en del nya läsare här på bloggen och om så är fallet vill jag hälsa er varmt välkomna och glöm inte att jag finns på Instagram där jag heter Tuzzan och på Facebook finns min loppisgrupp som otippat nog heter Tuzzans loppis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar