tisdag 5 augusti 2014

My dreamdress

 Olivgrön spets.
Guldfärgat sidentyg.
Och alldeles, alldeles underbar.

Här kommer den, min drömklänning som jag fyndade igår på Wimmerby Antikt. Den uppfyller alla mina drömmar för hur en klänning skall vara. Spets, 50-talsmodell, guld, fin ringning både fram och bak, ärm och lager på lager. Dessutom så passar den mig perfekt. Spetstyget är olivgrönt medan sidentyget under är guldfärgat vilket gör att den skimrar i guld. Tyglagret längst in är lite styvare så kjolen får den perfekta volymen. Klänningen kostade 300 pix vilket den lätt är värd och jag vet exakt när jag skall ha den. Annars är jag totalt död och måste ligga på rygg ett par dagar nu så jag håller opp med att sälja på Målilla sommarloppis på lördag. För vi ses väl då?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar