fredag 19 december 2014

Oh sweet Hultan

Sammetskudde, brandgul  äldre väckarklocka, spislock i koppar och en gammal festlig brödburk.
Äldre parfymer från Guy Laroche och Lancome.

Nu är det jullov! Det känns nästan för bra för att vara sant även om jag älskar mitt jobb så är det ju så skönt och roligt att vara ledig. I går på vägen ner till Hultan tog jag en sväng på nya Erikshjälpen i Vimmerby. Jag blev lite besviken eftersom butiken ser ut precis som kedjans butiker gör i storstäderna och nu ligger de även i samma prisklass. Inget konstigt med det egentligen men jag gillar ju det där loppiga, opretentiösa och när det är riktiga fyndpriser. I dag tog jag en tur på Stegen och Röda Korset i Hultan och det gav utdelning. På Stegen fyndade jag allt på bilden utom parfymerna de fann jag på Röda Korset. Jag som samlar på vintageparfymer - hurra! Jag köpte även en exakt likadan burk igår på Leif Larssons fina loppis i Vimmerby så nu har jag två. De kommer passa prima i mitt nya kök. Och på tal om kök så köpte jag också ett mindre slagbord på Stegen. Slipa det är vad jag ska göra i jul, slagbord och minst fem möbler till. Oh boy! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar