måndag 5 januari 2015

Home again

 Från 18 A till 7 B.
 Utsikten hemifrån.
Varsågoda alla  mina gråsparvar.

Då var jag hemma på 7 B igen. Det känns hur häftigt som helst. Jag möttes av ett nytt handfat och strålande sol över viken. Och eftersom det bor fyra små söta gråsparvar i en av mina buskar så köpte jag i dag ett litet fågelbord som jag hängt upp och fyllt med frön åt dem. Tyvärr är de inte mina enda husdjur. Jag har nämligen en husmus som bor helt illegalt under diskbänken. Det fattas nämligen en planka där så den kan smita in när den behagar. Och musen behagar om vi säger så. Jag gillrade en fälla förut men den verkar inte bry sig om den alls. Tyvärr! Det är bara att vänta in A som kommer med gift om några dagar och att far min ska komma ner och bygga igen. Jag hoppas jag slipper möta musen öga mot öga. Det är allt jag säger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar