lördag 24 januari 2015

In the kitchen


Ett stycke egentillverkad anslagstavla.

 Ett stycke nyrenoverad pianopall.
Och en jättebutelj i klarglas.

God kväll alla kära läsare! Jag har några riktigt roliga dagar fyllda med aktiviteter så jag har inte hunnit titta in till er men nu är jag tillbaka. Jag tänkte visa er en liten del av köket som jag känner mig klar med. Här finns en anslagstavla som jag gjort av ett skruttigt, gammalt fönster jag ropat in på auktion. Det var blått med glas som var rödsprayat när jag köpte det men nu är det vitt och med lite hönsnät funkar det perfekt som anslagstavla. Likaså pianopallen har jag renoverat. De var svart med ett mossgrönt, skitigt tyg på när jag köpte den för 30 pix på Rumänienhjälpen. Nu är den som ni ser vit med blå/rött-rutigt tyg. Tyget kommer ifrån Erikshjälpen och det kostade 20 pix. Det gamla hjulet köpte på en loppis för 30 pix och det har jag också målat om. Den stora buteljen i klarglas fyndade jag nu i veckan på Rumänienhjälpen och till den medföljde en korg. Den sålde jag så då kostade buteljen bara 25 pix. Imorgon ska jag berätta för er vad jag styrt med i helgen. Ses då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar