söndag 25 januari 2015

Pink tulips

Rosa tulpaner i köket.
Ljuslyktor från Orrefors.

Just nu pryder dessa härliga tulpaner mitt köksbord tillsammans med två av tre seckisfyndade hallon-lyktor från Orrefors. Jag har velat ha ett par sådana så länge så snacka om att jag blev glad när jag hittade dessa två på Erikshjälpen för ett tag sedan. Och inte nog med det så hittade jag en i en lite större storlek på Rumänienhjälpen i fredags också, halleluja! Jag fick ge 110 pix för alla tre. Helt ok! I fredags tog R och jag en promenad ute i Kvännar-skogen och så tog vi oss en seckistur till Återbruket och där fyndade vi fina ting båda två. På kvällen var jag hembjuden till en äldre kollega för att spana in ett lass med vintagesmycken som hon inte ville ha liggandes längre. Jag blev såklart hänförd och köpte en del smycken till fyndpris av henne. Hur kul?! Jag gick därifrån helt lyrisk och invigde en silverring redan igår och imorgon ska jag ha ett jättefint silverhalsband som också fick följa med hem. Jag ska visa er smycken så småningom. Igår var A här och hjälpte mig att styra opp lite saker här hemma och i dag har jag gjort så mycket och varit på yoga så imorgon finns det risk för att det blir färdtjänst till jobbet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar