lördag 14 februari 2015

Några(?) av mina smartshoppingfynd

Elsa Billgren utlyste häromdagen en tävling i sin blogg som går ut på att man väljer ut sina favoritfynd och skriver några rader om dem så har man chans att vinna ett fint pris. Det här gick dock lite över styr för min del då jag inte kan välja ut några få ting vilket kanske inte är så konstigt då jag knappt äger något som jag inte har fyndat på 2ndhand och alla saker och ting jag har bara är sådant som jag verkligen håller av. Så det blev nästan lite som ett best of bloggen-inlägg istället. 
Först ut är mitt nya, kära skåp som jag köpt på en Facebookloppis och som det nästintill blev ramaskri om då väldigt många ville köpa det men jag hade turen att vara först i kön. Det kostade 100 pix. Den bruna lådan som står ovanpå köpte jag för en guldpeng på en loppis och det innehöll ett ansiktssolarium från 50-talet men det fick gå till skroten det.
Och så har vi ju klänningarnas klänning min älskade olivgröna spetsklänning som består av tre lager och som faktiskt redan var såld när jag fann den hängandes på en stång utanför Wimmerby antikt. Men eftersom den inte var betald och den personen som anmält sitt intresse inte svarade i telefonen fick jag dra fram 3 hundralappar och ta med den hem.
Sen har nu äntligen min finfina designerstol som jag fyndade på Stegen för 40 pix fått en plats i sovrummet. Den är perfekt att ha kläder på. Och som ni kanske kommer ihåg är den tillverkad på Nässjö möbelfabrik.
Och så mina små gummor som jag av en slump fick syn på i kruk-rummet på Västervikshjälpen när vi var på väg ut ur butiken förra helgen. De kostade 5 pix, hur värt?!
Här har vi min älskade, vita lager-på-lager klänning som inte ens kostade det en hundring när jag hittade den på Erikshjälpen för några år sedan.
Jag blir så inspirerade när jag ser dessa så jag går av. De kostade 5 pix styck!
Min tjocka hemstickade 60-talströja har fått hänga med på många auktioner och loppisar. Sanna mina ord. 100 pix kostade den när jag fann den i en nu nerlagd antikaffär.
När jag fick syn på den här på en Facebookloppis så kastade jag mig på telefonen hem till mor som omedelbart fick åka och köpa det på hennes granngata, 250 kr kostade det och det är så fint. Jag köpte faktiskt ett liknande nu i veckan som jag ska ha ute på min stora altan i sommar men det kostade bara 50 pix så det vågar jag ställa ute trots blåst och sommarregn. 
Och så min gamla bänk som var täckt av hönsskit när jag köpte den för 60 pix i somras. Men efter en timmes skurning i sommarregn så blev den som ny och funkar nu prima till att sitta och lapa sol på när man kommit hem från jobbet och ställa tjusiga blommor på.
Förra sommaren bästa klänningsfynd måste varit den här rackaren som kostade 125 pix på Busfrö och som jag hade på K:s 30-årsfest tillsammans med min ormskinnsväska som jag köpt i samma butik för en hunka.
Och den här härliga stolen som jag blivit erbjuden många pengar för men som jag inte vill sälja. Den är för tjusig helt enkelt. Den fann jag på en hemmaloppis för en femtiolapp men hade ingen plats för den i bilen så jag ringde akut till mor min som fick komma och plocka upp den.
Och slutligen kofferten och det blå hjulet som jag köpte på en utförsäljning av en gammal antikaffär i höstas. Jag tror jag betalade en tia styck då jag köpte ett helt lass med prylar till ett riktigt bra pris. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar