söndag 24 maj 2015

Colours everywhere

 Redo för eld.
Min nya sommarväska från aliexpress.com.

Jag började dagen med att fota mina nya tändsticksaskar som kommer ifrån en gammal nedlagd lanthandel. Hur fina är dem inte?! Så nu har jag tändstickor för säkerligen ett år framöver och därmed redo för att elda vareviga dag om så krävs. Annars har jag klippt gräset för första gången här hemma med en gräsklippare jag fått av min far. Det gick bra förutom att jag fastna på en sten inte mindre än tre gånger. Moltas satt och tittade på lite skeptiskt under hela tiden. Han är en så duktigt pojke. Och när jag sedan var och handlade och därmed invigde min nya, gula väska var Moltas inne hos grannbarnen och lekte. Men nu gör det ont i matte-hjärtat för imorgon ska Moltas åka till min päron och sova där i hela två nätter innan jag också kommer dit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar