söndag 3 maj 2015

I´m alive

Här var det färg-glatt bland helgens loppisfynd.
På den lilla flaskan står det eldfarligt!
 En mycket gammal helt intakt trähäst - gnägg!
Turkos bricka med fåglar på.
 Det här tjusiga paraplyet hade jag behövt i fredags ;)

Oh my lord! Jag lever fast det är knappt. Vilken loppishelg det blev! I fredags stod jag 3 h i ösregn på en gårdsauktion. Det resulterade i ett lass prylar med mig hem varav det mesta var möbler. Nästan allt ska jag ha till sommarens projekt. Det bästa fyndet var dock den stora, blå CAP-burken eftersom jag samlar på den serien och har dem alla på kökshyllan. Den blev jag riktigt glad över. För att få köpa den turkosa brickan fick jag ropa in hela sex lådor med bröte för 30 kr. Jag tog hem en del till min loppis resten fick vara kvar. Som om det inte räckte så gick Moltas och jag förbi en hemma-loppis igår och där köpte jag den gröna burken och den lilla flaskan. Därefter åkte far, Moltas och jag för att hämta hem ett lass loppisprylar som jag köpt av en kvinna. Väl där visar det sig att hennes man har hur mycket gamla prylar som helst till salu. Top notch! Uppe på hans loge hittade jag den röda, häftiga burken precis som paraplyet och hästen. Jag fick också en förevisning om hur den första tvättmaskinen fungerade eftersom han hade en där på logen. Det var en trätunna med vev som man fick dra för hand sedan fanns som en mangelgrej på sidan som fungerade som centrifug. Herregud! Nu måste jag försöka göra så lite som möjligt resten av dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar