torsdag 7 maj 2015

Sunshine

 I trädgården blommar päronträden.
Mattes lurvgull.
Frukostvy.

Igår hade vi den stora glädjen att ha Lotta på besök på förmiddagen. Och som ni ser på mittenbilden så trivdes Moltas finfint i hennes famn. Då var Moltas min lilla lurvis men det är han inte längre för i dag lämnade jag in honom på trimning och ut kom en liten korthårig, len tax. Stackars Moltas han har nu nästan ingen päls alls på huvudet men en massa lurv kring ögonen och nosen kvar. Han ser inte lika söt ut som vanligt om jag säger så. Men det växer snart ut igen och han är mattes gull oavsett. I morse åt jag frukost ute på altanen för första gången. Hur skönt?! I altanhörnet har jag satt upp två balkonglådor med lite penséer i likväl ett bord med en terrin och en mås i trä på. Allt kommer såklart från 2ndhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar