torsdag 4 juni 2015

Last sunday

Baksidan på uthuset.
Uppställning för nu kommer gammel-Blixten.
Blommor på farstutrappan.
Ljuvlig grönska.
Bus och bråk.

I söndags dukades det upp till släktkalas på min fars sida i den stora salen ute i sommarhuset. 20 pers och tre hundar gick in utan problem. Ja, plats finns det där inne i salen det är ett som är säkert. Jag letar just nu efter två soffor dit in för det krävs för att fylla upp rummet. Jag tror i alla fall att Moltas hade roligast av alla på kalaset då han lekte med mina kusiners valp Bob tills hans stupade. Stora, lilla Bob på 3,5 månad. Annars finns det nog ingen som längtar så mycket till sommarlovet som jag. Då flyttar Moltas och jag ut pronto till sommarhuset för att få lugn och ro, halleluja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar