söndag 19 juli 2015

From yesterday

 Några hundra kak - och tårtfat ropades ut - ett och ett.
 En jättestor, äldre brödburk som just nu står på den gamla spisen i köket i stugan.
Det vita fatet på fot skulle man haft.

Igår var jag en sväng på auktion i Fårbo. Det var en samlares dödsbo som skulle auktioneras ut. Trots att de redan haft en auktion där var hela trädgården och huset späckat med fina prylar. Det kändes som om det var ett par antikaffärer som skulle ropas ut och priserna blev också därefter. Det var dock jättekul att få se alla saker och jag ropade faktiskt in några saker också. En kollega var också där vilket gjorde det ännu roligare. På vägen hem stannade jag till vid tre ganska stora loppisar vilket var roligt då jag inte varit på någon av dem tidigare. Där fyndade jag också ett och annat. Det var den dagen det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar