onsdag 15 juli 2015

Hello little friends

 Här var det seckis!
 Och ljuvliga rosor.
Bambi och hans bror tjuvar vatten ur mitt fågelbad.

Vi kom alltså iväg på vår årliga loppistur till Gamleby i dag, Andreas och jag. Till min stora glädje fyndade jag en jättefin vintageklänning för 30 pix på Antikt och Kuriosa. I måndags kväll när jag satt i soffan stod helt plötsligt ett rådjur med en mössa gjord av mossa precis utanför mitt fönster. Tyvärr han jag inte fota det utan det gick ut på in altan och tog trappan ner till grannen och försvann. Nu ikväll när jag lyfte blicken från datorn stod Bambi och hans bror precis utanför fönstret och drack vatten ur mitt fågelbad och knaprade på några penséer. De var så söta att jag vill ta in dem och stoppa om dem här i soffan. Efter en stund kom killingarnas mamma och putsade dem lite innan hon tog med dem ut på gatan. Kommer ni ihåg för några somrar sedan då jag höll på att få in en räv i mitt gamla hus?! Den här gatan jag bor på är lätt den bästa i hela staden och jag vägrar flytta så länge jag kommer bo i Västervik. Sanna mina ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar