söndag 12 juli 2015

New in

 Små, rara ting...
fyndade på loppis.

Här kommer mina små fynd från gårdagens loppis samt en blåmönstrad tekanna från Rörstrand som jag fyndat på Röda Korset. Jag är så glad för brickan som jag köpte av Emma. Salt och pepparkaren i marmor är också väldigt fina, helt utan fläckar. Blomkorgen skall bli vit och ska få bo i sommarhuset. Ikväll har Moltas åkt båt för första gången då han och jag hängde med far min ut i ekan på sjön som ligger precis nedan för sommarhuset. Moltas tyckte det var väldigt spännande och ville mest hålla i fiskespöt eller stå i fören och skälla på sin egen spegelbild som han fick syn på i vattnet. Imorgon åker jag hem vilket ska bli så kul då jag inte varit hemma på en hel månad. Moltas skall dock vara kvar hos mina päron för jag kommer ner hit igen på torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar