söndag 20 september 2015

In love

 Engelskt blåvitt porslin i mycket fint skick - tummen upp!
En underbart fin glaskupa som jag fått ärva av farmor.

Precis som så många andra är jag tokig i blå/vitt porslin just nu. Jag har dock försökt att begränsa mig till mönstret på den översta bilden även om några andra tallrikar som till exempel dem på den andra bilden också har tagit sig in i samlingen. Jag har ganska många koppar med fat, assietter och tallrikar i det engelska porslinet (övre bilden) men tyvärr har jag bara en stor te-mugg. Den ser ni på bilden. Jag hoppas jag stöter på fler sådana framöver. Glaskupan som har ett jättefint mönster på sig har jag fått av farmor. Annars har Moltas och jag efter mycket om och med kommit hem. Moltas satt nämligen på ladugårdsplanen och vägrade gå in i bilen. Jag kan inte klandra honom då jag hade gjort samma sak om jag varit ett barn. Vi trivs så fruktansvärt bra i stugan Moltas och jag och förhoppningsvis åker vi dit näst, nästa helg igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar