fredag 2 oktober 2015

A beautiful day

 Så vackert nere vid sjön och varmt.
 Och här kommer jag i flygande fläng.
 Det var såg jag blev sugen på ett dopp.
Och så här trött blev Moltas efter promenad, lek och bus.

Vi har haft ett helt underbart höstväder här ute i skogen i dag. Moltas ställde upp sig nere på grusvägen redo för promenad direkt jag släppte ut honom imorse. Så det var bara att ge sig iväg och det var så varmt att vi blev tvungna att ta en vattenpaus nere vid sjön. Annars hade farmor skänkt ännu mer prylar till min loppis (yes!) så jag har uppdaterat loppisen och själv gjort ett megafynd bland prylarna. Woop, woop! Jag ska visa er imorgon var det är. Moltas har sprungit runt och lekt med likdelar från en gädda som han hittat någonstans. Inte okej, så jag fick till slut muta honom med mat för att han skulle ge gädd-delarna till mig. Nu har jag låst in dem i uthuset. Ja, men vad skulle jag göra med dem? Vi har ingen soptunna här ute och gräver jag ner dem så gräver Moltas upp dem direkt. Far min ska få fan för den där gäddan det ska jag säga er. Imorgon bär det av för att hämta ett lass möbler till min loppis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar