lördag 14 november 2015

From today

 En ruskigt fin ryssdocka.
 Blå/vitt porslin deluxe.
 Serveringsvagnen - jag börjar svettas!
Engelskt porslin.

Denna fruktansvärda dag så tog Andreas, Moltas och jag en loppistur till bland annat Gamleby. På Vikens loppisar hade vi också sällskap av bästa loppis-Emma. Vi tog oss helt enkelt en paus från allt elände och njöt av en hel rad fynd istället. Moltas var först ut med att köpa en ny boll. Jag hittade en kavaj och en klänning vilket var precis det jag letade efter men också en del andra mycket fina saker som ni kommer får se inom kort. Ovan ser ni bilder från antikaffären Torgets kuriosa (torgetskuriosa på Instagram) som har så mycket fina prylar. Och som ändå håller hyfsat humana priser. Det kändes som jag kunde tagit med halva affären hem. Men jag fick nöja mig med två pinaler. Jag inser också att jag sålt allt mitt blåa, engelska porslin väldigt billigt. Det gör mig glad. Nu är det snart Downton Abbey, yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar