tisdag 1 mars 2016

Love at first sight

 En liten polyesterjacka med klädda knappar och...
med rosmönster i blått och rosa.

Tro det eller ej men jag kom iväg till gamla, kära Linköping i torsdags. Jag dumpade mor och Moltas hos min moster och styrde kosan mot Tornby där jag gick på fyra olika secondhandaffärer innan jag åkte in till Myrorna i stan. Och herregud vad roligt det var då alla 2ndhandaffärer är så stora där uppe och har så mycket fina prylar. Jag var lätt euforisk, det ska ni veta! Och när jag såg den här lilla polyesterjackan på Erikshjälpen blev jag kär. Så den fick följa med hem och jag tänker bära den till vit t-shirt och blåjeans nu till våren. Annars har Emma precis varit här och utbytt saker som vi köpt till varandra under lovet. Rena rama julafton. Mitt läkarskåp har uppdaterats med råge och ni ska såklart få se med vad till helgen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar