fredag 25 mars 2016

New in, hurray!

Finfina ting från gårdagens seckistur.

Igår stannade jag till i Vimmerby på vägen ner till Hultsfred. På Erikshjälpen fann jag en turkos ljuslykta från Iittala vilken blir helt perfekt till min turkosa samling i mitt läkarskåp. Nu måste jag dock hålla span efter en likadan så jag får ett par. Mazettiburken (75 pix) fann jag hos Lloyds antikt precis som den helt underbara, gröna krukan från Gustavsberg och karotten från Rörstrand. Krukan har dock en spricka men det struntar jag i då jag spanat efter just en sådan och de absolut inte ligger i min prisklass. Jag fick den för 50 pix. Och eftersom jag har både skärbräda, duk och handduk från Rörstrands serie Picknick så kunde jag inte låta bli karotten trots att den har ett nagg. 40 pix kostade den och den kommer blir urfin på någon av hyllorna i mitt kök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar