tisdag 29 mars 2016

Oh no!

 Tänk om jag kunde hitta en till sådan här raffig kruka som jag fann i uthuset.
 En liten huggis som vi lyckades väcka från vintervilan.
Ljusblått blir det - ja det blir det!

Självklart har jag blivit dunderförkyld och lite halvfebrig lovet till ära. Igår var jag i alla fall ute i stugan på dagen en sväng och styrde lite. Vi fick bland annat oss ett litet äventyr då far min fick sällskap av en huggorm i källaren där vattenpumpen står. Jag fick håll fast ormen med en lång stång när far klättrade ner för stegen och hämtade upp den. Tur att han inte hann bita far första gången han var där nere ovetandes om ormen. Moltas var såklart jättenyfiken och ville leka med den, inte bra. Sedan började far i alla fall att måla väggarna i lilla sovrummet upp i en ljus men dovblå färg. Jag tror det blir bra det. Idag fick jag ta mig en snabbis på seckis och avlämning av massor av sålda saker innan det blev sängen igen. Det är så trist när jag får ställa in roliga saker som jag tänkt göra på grund av häsan och synnerligen på loven. Oh well...imorgon är en ny dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar