fredag 22 april 2016

Friyay!

 Hurra matte - vi är i Bosse!
 Oj, vad jobbigt det var att slipa!
 Ännu jobbigare att skura kommoden.
Åh den som jag så gärna hade velat jaga matte!

Idag när vi vaknade ropade Moltas hurra och dundrade ut i solen direkt eftersom vi vaknade upp i stugan för första gången för i år. Efter frukost blev det slipning av en stol och en hylla och efter det blev vi tvungna att ta en solpaus. Jobbigt! Sen kom far och vi bar upp en kommod från logen som jag skurade av och gjorde fin. Sen målade jag stol och hylla medan Moltas solade. Sen inredde jag hallen på övervåningen och far min hittade då en fågel på vinden som han fångade och släppte ut. Sen tvättade jag världens skitigaste fönster i hallen uppe så nu är det så fint där så. Det ska ni få bildbevis på imorgon. Sen har vi gjort minst hundra saker till känns det som. Imorgon står därmed vila på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar