tisdag 24 maj 2016

Wonderland

 Ser ni Moltas badbalja?
 Lummigt!
 Gult och grönt är skönt.
Och så lite vita syrener vid ingången.

När jag kom hem igår eftermiddag och steg ur bilen blev jag fullkomligt nockad av syrendoft. Så underbart! Alla mina syrener hade nämligen slagit ut på en och samma gång i helgen när jag var i stugan. Min trädgård är därför just nu som ett paradis med tre olika sorters syrener och massor av andra härliga blommor och träd som står i full blom. De bildar tillsammans en mur runt om min trädgård så det blir helt insynsskyddat från alla håll. Det är med andra ord den här tiden på året som Västervik visar sig från sin bästa sida. Hur mycket olika blommor och träd som helst och så havet nedanför med segelbåtar som ser ut som små lekande barkbåtar som åker fram och tillbaka, fram och tillbaka. Ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar