onsdag 3 augusti 2016

From the garden

 Dill växte sig riklig i mitt miniväxthus.
 Och smakade prima till fisken  på midsommarafton.
Sallad och spenat odlades i gamla trätråg.

Och inmundigas fortfarande varje lunch.

Under sommaren har jag odlat lite smått. Dillen har fått växa i ett loppisfyndat miniväxthus och premiärklipptes till midsommar. Nu är den förgången men jag har frusit in en del till hösten. Sedan sådde jag också sallad och spenat i två gamla trätråg som förmodligen funnits hur länge som helst här på gården. Salladen var lite trög i starten men har sannerligen växt till sig och spenaten tog jag de sista ätliga bladen till lunch idag. Jag är sannerligen överraskad av hur riklig min lilla skörd blev. Nästa sommar hoppas jag på att ha ett växthus och därmed kunna utöka min odling ganska mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar