söndag 21 augusti 2016

From the weekend


I fredags inspekterade äpplena som kommit nere vid smedjan.

 Moltas skulle prompt mysa i hammocken trots att varken tak eller dyna var tillgänglig.
På dagens promenad tittade vi till båten.
Och så fann vi till min stora glädje en smula av skogens guld.

Här kommer några bilder från helgen som gått. För min del kan den sammanfattas med ett ord, loppis! Inte speciellt otippat va?! För Moltas har det mest varit bus som stått på schemat. Igår var som sagt Emma och jag och krängde saker och ting på loppisen i Målilla. Försäljningen gick bra och det var väldigt roligt. Efteråt åkte vi till två loppisar och småfyndade lite. Idag hittade jag lite kantareller på promenaden till min stora glädje och Moltas han hittade en perfekt djurstig längs med sjön som vi tog och hamnade till slut vid båten. Perfekt! I eftermiddags kom farmor och farbror förbi en sväng och nu ikväll åkte jag ner till Hultsfred för att lämna Moltas. Imorgon är ny vecka och nya tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar