söndag 7 augusti 2016

I´m back

Ljusstakar från Skultuna.

Nu är jag tillbaka mina vänner. Jag har varit på auktion i dagarna två och i torsdags var vi hos Hilma och umgicks så bloggen har inte hunnits med. Men nu är jag tillbaka och här ser ni ett av mina auktionsfynd från dagarna som gått. Ett par gedigna mässingsljusstakar från Skultuna med blommor på. De låg i en låda med bröte på auktionen i Blackstad igår så den lådan blev jag tvungen att ropa in. Och lådor blev det och lite möbler och ett drömfynd också så skåpbilen var full när jag åkte hem. Det var en riktig, rolig auktion med mycket olika typer av prylar och en del människor som jag kände och kunde tjattra med. I fredags var jag på auktion utanför Mörlunda men den var inte lika kul och jag väntade i ca 2 timmar på en piedestal som en tysk ändå ropade in för 400 kr sedan. Gaah! Nu är i alla fall min loppis överfylld med prylar och jag har nu ett batteri laddat med saker och ting som ska ut på Tradera under hösten. Så det är väl tur att det bara är en vecka kvar av semestern. Nu måste jag göra allt jag kan för att göra så lite som möjligt i veckan som kommer. Annars var jag just ute i mörkret och öppnade grinden för Moltas som stod utanför (?) och ville in. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar