söndag 4 september 2016

In the kitchen

 Omålat äldre läkarskåp kommer lastat med...
 blåvitt porslin från... 
 till exempel Rörstrand och Arabia...
eller engelska Staffordshire.
För en tid sedan gjorde jag om i mitt gamla läkarskåp i köket. Jag bytte ut allt turkost, vitt och klarglas till blå/vitt porslins-tema. Det harmoniserar bättre med resten av köket kände jag även om jag sparat en del av de andra pinalerna. Resten sålde jag! Porslinet är äldre Gustafsberg och Rörstrand, Arabia, Staffordshire, Enochwedgwood och Stig Lindberg bland annat. Det allra mesta är i mycket fint skick så det går alldeles utmärkt att använda när tillfälle dyker upp. Idag har vi hängt med Andreas och varit på kvartersloppis, hängt vid havet (Moltas har badat och badat och badat) och trixat med loppisprylar. Annars ser jag fram emot en ny vecka då den här veckan varit den värsta hälsomässigt i mannaminne. Vidrigt! Och på torsdag åker vi till stugan, wie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar