lördag 4 februari 2017

A new favourite flemarket

 Plötsligt händer det! En blåvit kanna i engelskt porslin för 40 pix!
 Härlig rosbricka och äldre korg till stugan.
Och en apoteksflaska till samlingen.
Idag har jag varit och besökt en av mina nya favoritloppisar. Den ligger i Virserum. Och här har ni lite av pinalerna som fick följa med hem. Som jag letat efter en engelskt, blåvit kanna och idag fann jag den, hurra! Sedan kunde jag inte låta bli att köpa den gamla korgen och designbrickan till stugan. Jag har för tillfället massor av ting som ska med ut dit. Kul! Den lilla flaskan åker dock raka vägen hem och in i min gamla trälåda som står på köksbänken hemma. Där står redan ett gäng gamla flaskor och väntar på den. Nu är det dags för semlor här, inte illa!

1 kommentar:

  1. Det är en vacker flaska verkar att ha haft ett giftigt innehåll. Mycket vackra bildkompositioner på bloggen.

    SvaraRadera